سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

هوا گرم‌تر شده و آسفالت‌ و قیر‌ برخی از پیاده‌رو‌ها در کوچه‌های شهر در برابر آفتاب ظهر نمی‌توانند مقاومت کنند و با نرم و ذوب شدن آنها،پای رهگذران در این محدوده‌ها‌حسابی فرو می‌رود

تجربه فرو رفتن کفش‌ها در آسفالت و قیر‌های مذاب پیاده‌رو‌ها را می‌توان تجربه‌ای دانست که هر شهروندی دست‌کم یکبار با آن مواجه شده است.

برخی از شهروندان عادت دارند هنگام قیرگونی کردن بام‌ها، باقی‌مانده آسفالت و قیر را برای مسطح کردن پیاده‌روی جلوی خانه و محل کار استفاده کنند. این اقدام در مواقعی که آسفالت بسیار ریز و نرم باشد موجب فرورفتن کفش شهروندان در آن می‌شود. البته فرورفتن در آسفالت‌ همیشه نیز تقصیر کارگران و صاحبخانه‌ها نیست.

برخی مواقع، از مراحل ریختن‌ آسفالت، زمان زیادی نگذشته و رهگذرانی هم که به موانع و تابلو‌های هشدار دهنده توجهی نمی‌کنند در آسفالت تازه و نرم فرو می‌روند و رد پا بر جای می‌گذارند.

تله غیرعمدی

کندن کانال برای نصب انواع لوله آب،‌ گاز و سیم‌های برق و تلفن همچنان در شهر‌ها ادامه دارد و به گفته برخی شهروندان گاهی اوقات، کارگران با بی‌دقتی هنگام حفر کانال برای ساکنان و مغازه‌داران، تله‌های غیرعمدی می‌گذارند. برای نمونه در بسیاری از موارد اطراف محل حفر کانال‌ها هیچ‌ نوارکشی یا علائم هشدار‌دهنده‌ای وجود ندارد.

به دنبال این موضوع شب‌هنگام خطر سقوط رهگذران و حتی خودرو‌ها در این کانال‌ها بالا می‌رود. از سوی دیگر گاهی اوقات کارگران خاک‌ها را به قدری نزدیک کانال می‌ریزند که با رفت و آمد شهروندان خاک‌ها دوباره به کانال برگشته و عملیات حفر چندین و چند روز به درازا می‌کشد. در کنار این موضوع گاهی اوقات نیز سنگ‌های درشت و سنگین لابه لای خاک‌ها جدا نشده و روی لوله‌ها و سایر تجهیزات داخل کانال ریخته می‌شوند.

به دنبال این کار فقط با عبور یک خودروی سنگین از روی محل حفاری، لوله آب و غیره ترک بر می‌دارد و روز از نو و روزی از نو.

چند پله به زیر؟

هرچقدر هم که قیمت مسکن و اجاره آن افزایش یابد، باز هم مردم چاره‌ای جز پیدا کردن یک سقف برای زندگی ندارند. حلقه ارتباط  دهنده جویندگان  خانه و صاحبخانه‌ها هم آژانس‌های مسکن هستند که نحوه نقش‌آفرینی آنها  نقش بسزایی در خانه‌دار شدن یا نشدن مردم ایفا می‌کند.

این در‌حالی است که برخی آژانس‌های مسکن غیر معتبر هنگام تماس تلفنی مشتری، اطلاعات ناقص در مورد ملک ارائه می‌کنند و به این ترتیب مشتری را سرگردان می‌کنند.

برای مثال به مشتری اعلام می‌کنند که ملک در طبقه همکف  یا چندپله  زیرواقع شده، اما وقتی مشتری به اندازه کافی انگیزه پیدا می‌کند و برای بازدید از ملک مورد نظر  وقت می‌گذارد متوجه می‌شود که در واقع منظور مشاور آژانس، زیر زمینی تنگ و تاریک بوده است.

البته در پی شکایت‌های مکرر شهروندان، موضوع را با برخی از مسئولان آژانس‌های بزرگ در میان گذاشتیم،  که همگی آنها معتقد بودند ارائه اطلاعات غلط به منظور جذب مشتری خلاف قوانین است که در صورت اطلاع رسانی از سوی مشتریان، با مشاوران متخلف برخورد خواهد شد.

کهولت سن عابربانک

مشکل خرابی ، اسکناس نداشتن و خارج از سرویس بودن عابر بانک‌ها به موضوعی تکراری و بعضا عادی تبدیل شده است، تا جایی که اکنون کمتر کسی امیدوار است  با یک بار مراجعه به عابر بانک، خدمات دریافت کند.

علاوه بر شلوغی‌ عابر بانک‌ها  در آخر هفته که روند خدمات رسانی‌آنها را به شدت کند می‌کند، در روز‌های عادی هفته هم برخی عابربانک‌های قدیمی و فرسوده  بسیار کند عمل می‌کنند و این کندی موجب می‌شود صفی طولانی جلوی آنها تشکیل شود. 

این عابربانک‌ها حتی برای یک اعلام موجودی ساده هم چند دقیقه وقت تلف می‌کنند و سیستم چاپ رسید آنها به شیوه دیزلی عمل می‌کند. همچنین این نوع از عابر‌بانک‌ها معمولا صفحه نمایش بسیار کوچکی دارند که کار با آن برای افردی که بینایی ضعیفی دارند دشوار است.

کد خبر 50370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز